Professionellt anarkistisk

"ii"

torsdag 4 februari 2010

Depp, hopp och Heineken

Är det inte så att det skulle vara härligare om alla i världen hade samma kön?

45 år, 45 år... Det är inte purungt men yngre än Johnny Depp och snyggare kan man inte bli som man.

Om alla i världen föddes av samma kön skulle alla, inklusive jag, sluta bete sig så konstigt. Om alla i hela världen var exakt lika gamla och av samma kön skulle stämningen vara mer öppen och tillåtande. Inte sånt jävla fokus på gener och att komma hit och dit och överallt. Alternativt behöver jag vara ensam någonstans resten av livet.



På tal om ensam börjar tankarna på Berlin bli allt mera påträngande. Måste dit. Om någon (i princip vem som helst)känner för att börja på ny kula så går bussen i mitten av juni. Då hissas den svenska fanan högt och jag åker swedbuss in i den tyska huvudstaden under stort pompa och ståt. Jag hittar mig en liten lägenhet och lever på hoppet och Heineken.