Professionellt anarkistisk

"ii"

tisdag 9 februari 2010

Knappt styrfart

Jag har en lugn kväll för första gången på länge. Tittat på allt det bästa en lånad tv kan erbjuda. Mästarnas mästare var ju helt klart dagens höjdpunkt även om det var väldigt grinigt bland dem som tävlade ikväll. Jag tror inte att de andra förstår hur tråkiga de skulle framstå som ifall de skickade hem Patrik Sjöberg. Något verkar ha hänt där på Malta som jag inte får ta del av och jag tycker inte om det. Jag vill ha skvallret. Ge mig.

Fikade i förmiddags på det vanliga stället som när jag kom var helt tomt förutom Kakan som stod i kassan och med två stadigt hjälpsamma händer gjorde min kaffe. Jag uppskattade den mycket men framförallt uppskattade jag den tid på tu man hand man kan säga att Kakan och jag spenderade innan andra idioter till kaffedrickare började dyka upp och slaska ner omkring oss. Där satt jag en stund i svärmiskt ursinne innan jag helt enkelt reste mig och gick. Tänker inte tävla om uppmärksamheten, nädutackdu, Kakan.

Lugn (tråkig) kväll kan man väl säga. Känner mig som vanligt frestad att gå ut i natten men avstår och ligger här och glor istället. Man kan inte ha roligt jämt/bara tråkiga människor har tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar