Professionellt anarkistisk

"ii"

måndag 1 februari 2010

Rekordhelg

Satte många rekord i Stockholm. Nya bekantskaper och upplevelser och dessutom två fyllor som går rakt upp på topp 500 listan där ”uppvaknande bland hästar på väg till slakt” förövrigt är denna veckas bubblare.

Fredagen inleddes i bilen när vi var på väg genom Jönköping. Då vaknade jag till liv under en hätsk diskussion rörande Amy Diamond och hur många som haft sex i Vättern. Där sattes ribban och sen bara höjdes den. Hoppade senare på kvällen 2.45 med aldrig så lite darr.

Vinglade efter en lycklig resa ur bilen någonstans i Stockholm och plötsligt var vi fler fantastiska personligheter som började blandas samman på ett succéartat vis. Tryckte i mig några fler öl och började känna mig riktigt i gasen lagom till att det var dags att uppsöka lokal. På denna lokal av tveksam art antog jag alla vad som bjöds och rörde mig genom rummet efter bästa förmåga. Jag bar en utstuderad kombination av kläder med djur på och var så snygg att killar vid ett flertal tillfällen ställde sig på rad och runkade när jag gick förbi. Avslutade natten med en rörande personlig tolkning av Vaginamonologerna tills jag insomnade vaggad av vågor med applåder.

Produktiv lördag med många väl utförda ärenden firades sedan med en dusch, ett lager smink och ett uppsökande av hotell passande för en fest åt det mer teatraliska hållet. Där samlades en fin skara människor och Kani trivdes mycket bra. Åt till middag en öppen lasagne med vaktelägg samtidigt som jag osade intelligens och världsvana. Anländandet av fler och trängsel blandades med urin och utdelandet av inviter. Ut på nytt och denna gång med ännu större framgång.

Nu sitter Kani hemma på en stol. Skakar och fokuserar på fortsatt andning och tänker att hon har glömt allt hon behöver i hufvudstaden. Till nästa resa inköpes ett stort stycke frankerat och vadderat kuvert (eller varför inte hel jävla flyttlåda) avsedd att innehålla allt som kan kan komma att behövas i framtiden. Detta kuvert eller denna låda efterlämnas där sannolikheten är som störst att tillhörigheterna återfinns.

Det jag framförallt tar med mig från denna helg är ”Killarna dras till dig som flugor till skit, Kani.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar